Men lägg ägg...

Skandinavien... what to say... snö, snö och mera snö, så sjukt kallt och det är ju för sjutton mars månad!

Okej att jag passar in här utseendemässigt, blond hår, ljus hy, blå ögon, you name it xD men guud vad jag är trött på snö och vinter. Har ju för sjuttsingen gått i skinnjacka i flera dagar - och så imorse vaknade jag, tittade ut genom fönstret och höll på att dö när jag såg all snö, flera lager liksom. Nåja... hoppas i alla fall att solen tittar fram snart igen och gör sin plikt och smälter ner all snö så jag slipper frysa...

Lägesrapport då... har inte hänt något speciellt upphetsande de senate veckorna, bortsett från att jag träffade megahärliga gänget den 11 mars på Pizza Hut i Sthlm City ^^ Very nice. Visserligen åt jag nada eftersom mamma brutit forten och jag behövde åka hem och inte hann äta innan tåget gick, men det var hursom jättetrevligt att prata med alla och höra hur det går för dem nu och så vidare.

Häromdagen slängde jag bort 40 kr på en ljudbok - Ondskan av Jan Guillou, trixade över låtarna till datorn och sen till iPoden - 11 timmars softande, visserligen inte 11 timmars softande i sträck, men ändå. Blev klar med lyssnandet för någon timme sedan, och har hittat 2 favoritcitat, så tänker dela med mig av det ena och se hur ni andra ser det:

"Vafan, här har man föreställt sig att man var Spartacus, gladiatorn som gjorde uppror, och så kommer du och säger att man är en idiot som slåss mot väderkvarnar. Säga vad man vill om våra kommendanter, men aningen smartare än väderkvarna är de väl ändå?"

Eftersom det kan vara lite halvtaskigt att förstå citatet när man läser det rakt av kommer här en snabb förklaring: Erik (huvudperson i Ondskan) sitter med kompis Pierre och de snackar om hur de ska klara av Rådet som terrar skolan de går på.

Just precis nu nördar jag lite Grease 2 låtar och softar, väntar på att klockan ska bli 4 så jag kan få äta bakad potatis med kalkonröra - mums! Sedan blir det en dusch till innan jag drar till José och Daniella för att prata lite innan vi går till Rockbar/Frimis några timmar. Efersom vi inte har lust att vara ute hela natten och flänga runt utan vill umgås lite, så dissar vi Strömpis dit en hel del kompisar verkar gå, och tar det lugnt vi tre, lite oväntat för min del, hade tänkt slappa hela helgen, men ja... så kan det gå ^^

Känner att jag inte har så mycket mer att skriva om just, så lägger ner för tillfället - kanske uppdaterar någon gång runt middnatt eller så xD

See ya people! // Jenny

Kommentarer
Postat av: Annica H

Tjo på er! Eller snarare tjo på dig Jenny (som skrev inlägget) ler

Roligt att följa er båda två i denna!



Vill du,ni så kan du ställa en fråga på min blogg, frågestunden är öppen! :)

2011-03-18 @ 15:55:41
URL: http://samanthaslivstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0