Farfar <3

Har lyckas hålla mitt humör uppe och hållt tårarna inne fram tills ikväll, det bara brast. Så jag ville bara skriva av mig lite.

Stod där på golvet framför dig med ett lingonlock som jag greppade hårt om när jag stog mina första steg själv, mina första steg som jag gick fram till dig och du tog emot mig i famnen. Du såg glädjen i mig och satte dig längre bort ifrån mig och ville att jag skulle gå till dig igen. Och att du och farmor kunde ge den glada nyheten till mina föräldrar, att jag kunde gå. Du berättade detta till mig för några år sen när vi satt och fikade i köket med farmor, minns det som om det vore igår som jag hörde det.

Minns att år efter år var du tomten fram tills jag kom på dig genom att dra ner skägget och sa att jag visste att det var du eller när du tillät mig rida på din rygg fastän du hade ont eller när jag fick sova i din säng och inte du. När du visade mig platsen där rådjuren kom när du matade dem på vintern eller när vi snickrade tillsammans i källaren varje gång jag var på besök tills jag tyckte det var barnsligt. När du gjorde mig mindre rädd genom att hålla mig i handen när vi gick bland alla tjurar i stallet som jag alltid var rädd för eller alla gånger då du fick gå när jag cyklade iväg med min lila rosa cykel med sån lång orange flagga på som du än idag har kvar i garaget rller när du överaskade mig med att köra mig till skånes djurpark som jag älskade eller var ute tillsammans under våren och samlade upp alla kottar som hade ramlat ner. När vi spelade fotboll, spel, kulor eller....... Jaa, skulle kunna fortsätta skriva ner massa minnen som jag aldrig någonsin kommer glömma.

Pappa berättade ändå för ett bra tag sen att jag skulle förbereda mig inför detta men hur fan kan man det när man inte kan göra det? Visste väl själv också att du både är gammal, sjuk och hade åkt in och ut från sjukan rätt mycket på sista tiden. Men trodde inte det skulle gå SÅ fort som det har gjort nu. Igår var dessutom första gången jag åt farmors chokladpudding utan dig och det kändes inte rätt, har alltid ätit den när du har varit med. Men ville ändå vara med farmor när du inte är hemma längre och hålla henne sällskap och dels för att jag ville träffa/umgås med henne.

Är helt ärligt rädd, men får ta en dag i taget nu. Ska ju besöka dig imorgon med pappa, vill ge en stor kram men det kan jag inte. Du måste vara stark, vill inte släppa taget om dig, inte än i alla fall, det har gått för fort.

Tänker på dig farfar! <3

Får väl avsluta här då.

Xoxo Josefina

Kommentarer
Postat av: Josephine

<3

2011-02-21 @ 22:17:04
URL: http://onlyjosephine.blogg.se/
Postat av: Annica H

<3!

2011-02-22 @ 07:04:32
URL: http://istupid.blogg.se/
Postat av: Elina

<3

2011-02-22 @ 14:41:45
URL: http://alonglife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0