Oslo

Då har man bott i Oslo i lite mer än en månad, flyttade hit den 3e november. Bestämde mig bara veckan innan jag flyttade hit att jag skulle flytta till Norge, så det blev snabba ryck. Men mådde dåligt av att bo hemma, inte pga mina föräldrar utan att jag inte mådde bra av det, det hände liksom inget i råtthålan, så då tog jag tag i mitt liv och gjorde något åt det. Ringde några samtal sen vart det fixat med flytten, ångrar det INTE!

Fick jobb veckan efter jag flyttade hit som jag stortrivs med, tycker det är roligare och roligare att jobba med mat. Idag fick jag även veta att jag har ett till jobb på g, som är liknande till det jag har nu fast ett annat företag, gilla!

Trivs bra med att bo här i Oslo också, så mycket som man ska fara och se och göra, plus att det ska bli grymt mycket snowboardåkande i vinter, ÄNTLIGEN riktiga backar och slippa dem mesiga backarna i Sverige! Happyface :D

Det ska bli mycket intressant detta, det rullar på bra nu! Det som jag har svårt för fortfarande är språket, men början var man som ett stort frågetecken och jag förstår vissa mycket lättare än andra, finns ibland vissa jag inte fattar ett skit av haha. Men lättare och lättare blir det iaf att förstå språket, till och med att jag har börjat prata lite norska, bad. Men tvungen för oftast så förstår jag dem bättre än vad dem förstår av mig.

På fredag ska jag på julbord med jobbet, ska bli kul och dessutom så blir det mitt första julbord någonsin med jobbet haha. Bara dem inte har lamm eller lammhuvud med på julbordet så är jag glad men om så, så svimmar jag. Sen tidigt på lördag morgon drar jag till Göteborg för att träffa mina föräldrar som jag inte sett på över en månad, och lite släkt. Fira min och mammas födelsedag lite med julmarknad på liseberg och restaurang. Och förra helgen fyllde jag "plutten" 20 år, ganska sjukt vad tiden går. Redan 20 och inte tonåring längre. Men iaf hade en mysig födelsedag med älskling, hege + company. Diggade mina persenter jag fick och mer persenter väntar där hemma!

Nej nu orkar jag inte skriva mer men det är vad som har hänt nu sista tiden. Säger god natt på er! :)

Ciao Josefina

Kommentarer
Postat av: TinA

Låter kul att höra att allt går bra för dig, Josse :)

2011-12-08 @ 14:32:28
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0